יום ראשון, 19 בפברואר 2012

7 טיפים ואסטרטגיות שיווקיות לדפי הפייסבוק החדשים


בטח שמתם לב שפייסבוק ביצעה שינויים, במיוחד בדפים העסקיים.
רוצים לדעת איך לנצל את השינויים האלו לטובתכם ולהשתמש בהם כדי לשווק לקהל היעד שלכם ?

1. להשתמש בפייסבוק בתור הדף העסקי - Using Facebook as a Fan Page
לדעתי זהו השינוי החזק ביותר שביצעה פייסבוק לגבי התפקוד של הדף העסקי. למה ? לפני כן היו רק מספר דרכים מצומצם לשתף את העמוד עם אנשים שאינם "אוהדים" של המותג שלכם בפייסבוק. הדרך הראשונה היתה על ידי שיתוף העמוד ישירות עם החברים בפרופיל האישי. הדרך השניה היתה על ידי ציפיה שהאוהדים של הדף ישתפו אותו עם אחרים.. והדרך השלישית היתה לשלם לפייסבוק עבור מודעות.
עכשיו, עם האפשרות להשתמש בפייסבוק בתור הדף עצמו, אתם יכולים לעשות משהו שיגיע למשתמשי הפייסבוק בקהל היעד שלכם בחינם! הנה הצעדים הקלים בעזרתם תוכלו לחשוף את עמוד הפייסבוק עם קהל גדול יותר.

איך להשתמש בפייסבוק בתור העמוד שלכם
אתם חייבים להיות המנהלים של הדף אותו אתם רוצים לשווק לפני שתמשיכו לקרוא - אם אתם לא אז בקשו מהמנהל להוסיף אתכם כמנהלים בדף.

שלב 1. אחרי שהתחברתם לחשבון האישי שלכם בפייסבוק, גשו לתפריט החשבון וביחרו "השתמש בפייסבוק כדף".
שלב 2. ביחרו את הדף שתרצו להתחבר בשמו.
שלב 3. מצא דפים אחרים שיש להם קהל יעד דומה לקהל היעד שלך ולחץ LIKE. לדוגמא, אם המותג שלך מוכר בגדים לנשים, אז קהל היעד שלך קרוב לוודאי יהיה מחובר לדפים כמו TOPSHOP, קסטרו ועוד.

שלב 4. התחילו אינטראקציה עם הדפים האלו בדיוק כמו שהייתם עושים עם הפרופיל האישי שלכם בהקשר של לייקים ותגובות. במקום שזה יהיה מקושר לפרופיל האישי שלכם, הפעילות תהיה מקושרת לדף העסקי. זה אומר שאם תספקו תגובות מועילות ובעלות ערך, אתם תתפסו כסמכות ואוהדים של הדפים אליהם הגבתם עלולים להפוך לאוהדים שלכם גם כן.
שימוש בפייסבוק כדף העסקי שלכם יעזור לכם לקבל חשיפה גדולה יותר של דף המותג שלכם, יותר לייקים ויותר מעורבות עם קהל היעד שלכם.

2. פריטים נבחרים - Featured Likes
אם כבר מדברים על לייקים, האם ידעתם שהדף שלכם גם יכול עכשיו להציג 5 מועדפים שהוא אהב? באפשרותכם לקשר לדפים נוספים הקשורים אליכם או נמצאים תחת המותג שלכם.

באפשרותכם גם לבחור דפים של שותפים ולבקש מהם שהם יעשו את אותו הדבר בדפים שלהם.
כך עושים זאת:
שלב 1. משתמשים בפייסבוק בתור הדף העסקי (כמו שמתואר בחלק הראשון), תוודאו שלחצתם LIKE על הדפים אותם תרצו להפוך לנבחרים.
שלב 2. לכו לעמוד הפייסבוק שלכם ותלחצו "ערוך דף".
שלב 3. מיצאו את הגדרות ה"פריטים נבחרים" וליחצו על "ערוך פריטים אהובים נבחרים".
שלב 4. ביחרו את הדפים שתרצו שיופיעו כפריטים נבחרים אצלכם בעמוד.

3. חמשת התמונות העליונות בפרופיל
הסטריפ עם חמשת התמונות למעלה הוא דרך מצויינת להציג את המיטב של המותג שלכם. אפשר להשתמש בו במספר דרכים כגון:
  • חנות המציגה את המוצרים החדשים.
  • חברה שמראה תמונות שמחזקות את הזהות המותגית שלה.
  • פרילנסר המציג את העבודות האחרונות מתוך תיק העבודות שלו.
  • ועוד..

בחירת חמשת התמונות המובילות
התמונות בסטריפ העליון נבחרות באופן אוטומטי מתוך אלבום התמונות של הדף שלכם. כדי לוודא שהתמונות הנכונות מוצגות עליכם לעשות כך:
שלב 1. לכו לדף הפייסבוק שלכם וליחצו על "תמונות" ואז על "+העלה תמונות" 
שלב 2. העלו תמונות מהמחשב שלכם לפרופיל.
שלב 3. צרו אלבום חדש לתמונות.
שלב 4. אחרי שהכנסתם את הפרטים על התמונות לכו לקיר של הדף שלכם. אם העלתם יותר מ5 תמונות תוכל לבחור איזה תמונות יופיעו על ידי ריחוף מעל התמונה שתרצו להסיר ולחיצה על ה X להסירה.

יתכן שלא תהיה לכם שליטה מלאה לגבי התמונות שמופיעות במידה ואפשרתם לאנשים לתייג את הדף בתמונות, אז הם יכולים לתקוע לכם תמונות שיהיו למעלה.. כמובן שתוכלו להסירן כפי שמתואר בסעיף הקודם, אך יש עוד אפשרות.
ביטול האפשרות של אוהדים לתייג תמונות
שלב 1. כנסו לעריכה של דף הפייסבוק שלכם.
שלב 2. מצאו את לשונית ה"יישומים" ושם "ניהול הרשאות" וביחרו האם תרצו שאנשים יוכלו להוסיף וידאו ותמונות לדף, או לתייג תמונות שלכם.

4. הצגת בעלי הדף
אופציה חדשה שנוספה לדפים העסקיים היא האפשרות להציג את בעלי הדף, שיופיעו מתחת לדפים המועדפים.

בחלק מהדפים העסקיים בפייסבוק נרצה להסתיר את מנהלי הדפים, אך יתרון בלהשאיר אותם גלויים הוא שלפעמים בעל הדף מוכר יותר מהמותג עצמו. לפעמים הלקוחות יזהו את האדם ולא את המותג.

איך נציג את בעלי הדפים הנבחרים ?
בדיוק כמו שבחרנו את הדפים הנבחרים בחלק 2 למעלה.

5. איך נופיע בפיד החדשות של האוהדים שלנו ?
למרות שלא מדובר בשינוי חדש בפייסבוק, זה דבר חשוב שכל בעל דף צריך לדעת. אנשים יכולים להיות אוהדים של הדף שלכם אך לא לראות עדכונים בפיד החדשות שלהם. זה קורה בגלל שפייסבוק מתעדף את הפיד שהוא מציג למשתמש כך שהגולש יראה את החדשות מהאנשים/דפים איתם הוא מתקשר הכי הרבה. ולכן, אם אתם רוצים שאנשים יראו את העדכונים שלכם בדף העסקי, אתם חייבים לגרום להם להיות מעורבים בדף.
יש פה מלכוד - אי אפשר להשיג מעורבות ללא חשיפה, אך אי אפשר לקבל חשיפה ללא מעורבות. אז איך נעודד מעורבות עם הדף שלנו אם כנראה האוהדים לא רואים אותו בפיד החדשות שלהם?

עידוד מעורבות גולשים בפייסבוק
מספר דרכים קלות ליצירת מעורבות גולשים עם עמוד הפייסבוק שלכם:
שלב 1. כתבו סטטוסים באופן סדיר. אני ממליץ לכל בעל דף פייסבוק לעדכן לפחות פעם ביום, או לפחות מספר פעמים בשבוע.
שלב 2. שאל שאלות, או בקש דעה לגבי משהו. אנשים אוהבים לענות על שאלות, הדבר בוודאות יגביר את רמת המעורבות של האוהדים עם הדף.
שלב 3. הפיצו את הפעילות בדף העסקי ברשתות נוספות. לדוגמא, כאשר הצבתם שאלה בדף העסקי בפייסבוק, הפיצו אותה גם בטוייטר בניוזלטר או בגוגל +. הניעו תנועה נוספת אל הפוסטים שלכם בפייסבוק.
שלב 4. צרו "ארוע" סדיר בדף הפייסבוק שלכם והזמינו אליו אוהדים. 

6. קשרו לדף האוהדים שלכם מהפרופיל האישי שלכם
אם לדף שלכם יש עובדים שמוכנים לקדם אותו, הנה דרך בה הם יוכלו לשתף את הדף עם הקשרים שלהם בפייסבוק.

הוספת הדף העסקי כמעסיק בפרופיל האישי
שלב 1. וודאו כי לחצתם LIKE לדף מהפרופיל האישי.
שלב 2. לכו להגדרות הפרופיל האישי להגדרות "השכלה וקריירה"


שלב 3. אם כבר מופיעה שם חברה שאינה מקושרת לדף, מחקו אותה והוסיפו את הדף שתרצו.
שלב 4. צפו בפרופיל שלכם לוודא שהדבר נעשה כראוי.

7. בחירת דף הנחיתה אליו יגיעו המבקרים בדף בפעם הראשונה
אם יש לכם דף מעוצב בפייסבוק או דף לייקים, וודאי תרצו שהגולשים יגיעו אליו כאשר ביקרו בדף.

איך נבחר את לשונית הנחיתה בדף שלנו:
שלב 1. נכנס להגדרות הדף. ללשונית "ניהול הרשאות" ושם נבחר את הלשונית שלנו.

שלב 2. במידה ותרצו לשלוח מבקר ישירות ללשונית ספציפית בדף שלכם, שלחו לינק מלא ללשונית הרצויה.
לדוגמא:

דבר נוסף, בטח שמעתם שפייסבוק מבטלת את התמיכה ב FBML, לכן דפים מעוצבים ישנים בפייסבוק יפסיקו לתפקד. על מפתח האפליקציה לעדכנה לגרסאת IFRAME חדישה יותר. 
איך לזהות אם האפליקציה שלי מיושנת ? אם האייקון ליד הלשונית שלכם נראה כמו זה שמסומן בתמונה דעו כי פייסבוק הודיעו כי במהלך חודש יוני 2012 האפליקציות הללו יפסיקו לעבוד.

מקווה שהמידע הועיל לכם, אשמח לשמוע ממכם.
בהצלחה!





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה